Nu drar seglarskolan 2023 igång. 25/5 träffas vi i klubbstugan i Gränna hamn kl 18.00. Båtarna är sjösatta och viss aktivitet har redan smygstartat på torsdagskvällar, hör med Peter Sandén eller Fredrik Meyer om du är intresserad att vara med redan nu. Vi har ambitionen att segla varje torsdag hela säsongen men under midsommarveckan och juli är det beroende av hur många ledare som finns på plats. Förra året höll vi på in i oktober och det blev totalt 16 tillfällen under 2022.

För att vara med krävs medlemskap i Gränna båtklubb, 500kr för vuxen och 100kr för junior. Utöver detta tillkommer en deltagaravgift på 500kr för vuxna, juniorer (upp till 23 år) deltar utan avgift. Du måste dessutom kunna simma 200 m.

Det krävs ingen tidigare erfarenhet av segling men tänk på att klä dig efter väder och att det ofta är mycket kallare ute på sjön än i land. Vi har flytvästar att låna ut om du saknar en. Alla ledare har grundutbildning i ledarskap som krävs för att bedriva ungdomsidrott och med stor erfarenhet att segla både små och stora båtar.

Har du frågor får du gärna höra av dig till Fredrik Meyer f.meyer@telia.com eller Peter Sandén peter.sanden67@gmail.com